Investeren in je bedrijfsnarratief: ebook laten schrijven


Investeren in je bedrijfsnarratief: ebook laten schrijven

Gepubliceerd op: 01-03-2020

Wat is jouw bedrijfsnarratief? Niet iedere ondernemer heeft een even sterk verhaal. Toch is het belangrijk om een verhaal te vertellen dat staat als een huis. Dat kan bijvoorbeeld met een boek

Ebook laten schrijven. Zelf doen of uitbesteden?

Als je ondernemer bent, dan zal dit niet het eerste bericht zijn wat je leest over het schrijven van een ebook als onderdeel van je marketingmix. Het verkopen van een ebook op je website is goed voor je vindbaarheid en heeft tal van voordelen als je bijvoorbeeld veel lezingen geeft. 

Vindbaar worden door kwaliteit te leveren

Er wordt veel geschreven over SEO, Google ranking en manieren om meer bezoekers naar je website te halen. De vraag is altijd weer: ‘Hoe word ik beter vindbaar?’ De waarheid is dat vindbaar worden – we hebben het hier over organische resultaten, dus niet betaald – geen kwestie is van het toepassen van allerlei trucjes, maar vooral een kwestie van kwaliteit.

Vindbaar worden doe je door een website te bouwen met goede teksten, video’s, links en andere relevante media zoals een hoogwaardig ebook. Veel van onze klanten geven aan meer inspiratie te hebben na het laten schrijven van een ebook. Samen met een ervaren schrijven rond de tafel gaan zitten en de juiste woorden vinden voor jouw bedrijf is een enorme stap in de richting van een coherent verhaal op je website. 

Een voorbeeld:

Een goede vriend van mij is psychotherapeut. Hij had al jaren een website die niet goed scoorde in de zoekmachines, tot hij een poging waagde om een serie blogs te schrijven in samenwerking met een ghostwriter. Uiteindelijk werd die serie een ebook dat hij in delen op zijn website publiceerde. De teksten plaatste hij in een tijdsbestek van enkele maanden online en voilà; na een paar maanden begon het verkeer op zijn website op gang te komen. Het had hem tijd gekost, dat wel, maar de investering werd meer dan beloond.

Interactie met je bezoekers

Onder de teksten lieten lezers berichten achter waar hij zelf op reageerde. Hij communiceerde zo met zijn doelgroep, iets wat door de zoekmachines als zeer positief en betrouwbaar wordt ervaren (interactie met de bezoeker). Let wel; het waren geen korte berichtjes van vijf- zeshonderd woorden die hij online zette. Het waren goed geschreven, inhoudelijke artikelen die die samen een ebook vormden geschreven door en in samenwerking met een ghostwriter. De artikelen werden gevonden, gelezen en gedeeld. Het verkeer op zijn website nam binnen een paar maanden aanzienlijk toe en inmiddels hoeft hij zich geen zorgen meer te maken over het aantrekken van genoeg en vooral ook relevante cliënten.

Tijd voor kwaliteit

Wat mijn goede vriend deed, was precies wat de zoekmachines graag willen zien; kwaliteit bieden en dat is ook iets wat hij als psychotherapeut te bieden heeft. Dit alles heeft dus niets te maken met het uithalen van een trucje om de zoekmachines om de tuin te leiden en dat moet ook niet je doel zijn. Back in the days kon je nog met zoekwoorden spammen op websites van lege domeinen, maar dat werd vrij snel door Google afgestraft met boetes en lage hele scores in de zoekresultaten. Google is steeds geavanceerde geworden en dat zal in de toekomst alleen maar meer worden. Kortom: Tijd voor kwaliteit.

Jouw ebook laten schrijven door een professionele tekstschrijver? Neem contact met ons op.

Van onze redactie.